tiistai 18. toukokuuta 2010

Eilen illalla jo melkein tanssin autossa ripaskaa kun ajettiin palstan ohi, jotain oli tehty! En nähnyt sen tarkemmin.

Tänään en sitten enää tanssinutkaan ripaskaa kun kävin ihan vieressä jalkaisin katsomassa. Palsta-alue on käännetty, mutta palstoja ei ole jaettu. Jepjep.

Kesäkurpitsojen kanssa tulee kohta hätä käteen, munakenno-kasvatusalusta (joka on muuten ihan loistava!) alkaa hajoamaan käsiin koska juuret puskevat jo läpi. Perunatkin pitäisi saada maahan, sipulin kanssa olen jo luopunut toivosta. (Luulin muuten ihan viime viikkoon asti, että sipulit toimii vähän kuin perunat - pistä maahan yksi "siemensipuli" niin saat monta uutta sipulia tilalle... eiku siemenestähän ne laitetaan! :D)

No, käytännön toteutuksen sijaan olen opiskellut kirjallisesti, Tammen Puutarha pienellä palstalla tarttui tänään Akateemisesta mukaan hintaan 17,80€. Taitaapi olla palstaa lukuunottamatta kallein yksittäinen hankintani mitä tähän harrastukseen tulee.





Ulkona on sadellut ja ukkostellut nyt joka päivä, ja kaikki vihreä on lähtenyt ihan hulluna kasvuun. Mikäs tässä, lämpötilaa öisinkin päälle +15 ja päivisin huitelee lähes hellelukemissa. Sais nyt vaan ne omatkin kasvikset kasvamaan...

2 kommenttia:

  1. Sipulin voi laittaa myös istukassipuleista, eli juurikin kuten perunan. Itse ostin pussillisen punasipulin istukkaita. Lisäksi mulla on ruukkukasvatukseen sopivan sipulin siemeniä. Niiden luulisi vielä ehtivän.

    VastaaPoista
  2. Ahaaaa....! Mä ihmettelinkin et mistä mä olin saanu sit niin vahvan "väärän" käsityksen :) Ehkäpä suuntaan siis vielä sipuliostoksille, niitä kun meidän perheessä menee ihan simona kuitenkin...

    VastaaPoista